KawaPrzerwa kawowa - kluczowy element sukcesu każdego firmowego eventu

Kawa... jej smak i zapach to dla wielu prawdziwa przyjemność, bez której nie wyobrażają sobie dnia. Filiżanka aromatycznego napoju sprawdzi się jednak nie tylko w czasie porannych przygotowań, ale również może stanowić świetną okazję do krótkiego odpoczynku w ciągu dnia. Nic więc dziwnego, że tzw. przerwa kawowa jest stałym elementem każdego firmowego eventu. Dlaczego jest ona tak ważna? I jak ją zaplanować, tak by rzeczywiście na długo zapadła w pamięć pracowników? Na te i inne pytania odpowiadamy w naszym artykule.

 

Dlaczego przerwa kawowa podczas firmowego eventu jest ważna?

Mawia się, że dobry event firmowy można rozpoznać po gadżetach, po lokalizacji oraz po przerwie kawowej, która została zaplanowana przez organizatora. Oznacza to, że dla wielu pracowników taka pauza jest jednym z najważniejszych punktów każdego wydarzenia. I nic w tym dziwnego! Daje ona możliwość lepszego poznania się oraz nawiązania relacji biznesowych, które procentują w dalszej pracy. Dodatkowo podczas długiego dnia konferencji, przerwa kawowa pobudza, odświeża i sprawia, że uczestnicy mogą ponownie zaangażować się w konferencję z pierwotną energią. 

Jednak co zrobić, by taka przerwa na długo zapadła w pamięć zebranych i była ciekawym punktem programu?

 

Idealna przerwa kawowa – o czym pamiętać?

Aby przerwa kawowa była idealnym punktem programu, który sprawi, że event będzie udany, należy zaplanować ją z dużym wyprzedzeniem. Oczywiście całą organizację warto także powierzyć profesjonalnej firmie, która zadba o pomysłowe, a jednocześnie eleganckie stworzenie stołów. 

Należy przy tym pamiętać, że termin "przerwa kawowa" to jedynie utarta nazwa. Tradycyjna kawa, herbata i ciastka są bowiem przeżytkiem. Nowoczesna przerwa różni się w zależności od rodzaju eventu, ale zawsze jest ciekawym, zaskakującym i rozbudowanym punktem programu. Chodzi bowiem nie tylko o zaspokojenie głodu, czy dostarczenie kofeiny, ale również o wrażenia estetyczne. Chociaż trwa ona kilkanaście, kilkadziesiąt minut, to jednak ma decydujący wpływ na jakość całego eventu i na to, czy zostanie on uznany za wydarzeniem godne zainteresowania.

Oczywiście podczas planowania przerwy kawowej pod uwagę brane są liczne elementy, takie jak m.in.:

  • rodzaj wydarzenia,
  • charakterystyka biznesu, którego dotyczy event, 
  • ilość uczestników,
  • preferencje żywieniowe zebranych osób, w tym szczególna dieta (np. dieta wegańska, dieta wegetariańska) oraz alergie i nietolerancje pokarmowe,
  • pochodzenie uczestników (czy są to osoby z Polski, czy też goście zza granicy?),
  • czas trwania wydarzenia,
  • miejsce wydarzenia i ewentualnie regionalna kuchnia obowiązująca w danej lokalizacji.

Dzięki rozważeniu powyższych elementów przerwa kawowa staje się "szytym na miarę" punktem programu, który zaskakuje nie tylko smakowo, ale również estetycznie.